Poikkis News: Leirikoulu Münchenissä

11.-16.3.2018

sunnuntai:  Heräsimme aamulla varhain. Koneemme lähti 9.30 ja oli perillä 11.00 Saksan aikaan. Saksalaiset olivat vastassa lentokentällä. Kun saavuimme Maisachiiniin, heidän kotiinsa me söimme kanacurrya riisin kera ja jälkiruoaksi jäätelöä. Lähdimme noin kello viideltä Andechsiin Vincenzin luokse, jotka olivat majoittaneet Juhon. Kävimme katsomassa heidän kanssaan luostaria ja söimme makkaroita, juustoja ja bretzeliä. Lähdimme takaisin Maisachiin noin kello kahdeksalta. Menimme nukkumaan kymmeneltä Saksan aikaan.

maanantai:  Heräsimme noin kuudelta. Lähdimme kouluun 6.40. Koulu alkoi kahdeksalta. Menimme kouluun junalla ja bussilla. Teimme Suomi-Saksa julistetta. Koulun jälkeen menimme katsomaan luokan kanssa katsomaan Allianz Areenaa. Se oli  todella hieno ja iso. Olimme kotona noin 18.30. Illalla me söimme kana currya ja tortelliineja. Menimme nukkumaan 21.00.

tiistai:  Heräsimme kello kuudelta. Koulu alkoi jälleen kahdeksalta. Lähdimme yhdeksältä Schloss Nymphenburgiin. Muutkin kuudes luokkalaiset tulivat mukaan. Kävimme museossa, kävelimme puistossa ja kävimme linnassa sisällä. Siellä oli tosi hienoa. Kävimme myös matkamuistomyymälässä. Linnan jälkeen me menimme koululle. Koululta lähdimme Matthiaksen äidin, Vinzenzin äidin, Juhon, Matthiaksen, Vinzenzin ja Helmin kanssa Olympia Turmille. Sieltä näkyi kauas ja sieltä oli hienot maisemat. Sen jälkeen me menimme viereiseen ostoskeskukseen, nimeltä Olympia-Einkaufszentrum. Emme löytäneet mitään, joten me menimme McDonald’siin syömään. Minä ja Helmi söimme juustohampurilais ateriat. Olimme kotona noin 20.30. Me menimme nukkumaan yhdeksältä.

keskiviikko: Heräsimme kuudelta. Koulu alkoi taas kahdeksalta. Koulussa oli englantia, PCB.tä ja urakkatunteja, jolloin me teimme sitä samaa julistetta. Lähdimme 13.15 Marien Platzille. Ensin me teimme tehtävä monisteen, jossa piti etsiä asioita Marien Platzilta esim. piti kirjoittaa mitä eläimiä patsaassa löytyi jne. Sen jälkeen sai shoppailla. Tulimme kotiin 17.45. Me söimme lohta ja perunoita. Menimme nukkumaan 20.30.

torstai: Heräsimme kuudelta. Koulu alkoi kahdeksalta. Koulussa oli englantia ja PCB:tä. Ryhmät esittelivät myös projektitöitään. Koulu tarjosi Bayerilaisen aamupalan. Tarjolla oli Weisswurstia ja Bretzeleitä. Osalla lapsista oli kansallispuvut. Koulu loppui 13.15. Lähdimme suoraan koulusta Garmischia kohti. Kun saavuimme Garmischiin, niin me menimme isolla kondooli hissillä ylös Alpspix näköalatasanteille. Sieltä oli hienot näköalat vuorille. Vuorien katselemisen jälkeen me ajoimme kahvilaan, jossa söimme jättimäiset suklaakermavaahto tuulihatut. Kun olimme syöneet ne, niin me ajoimme sieltä ruokapaikkaan, joka sijaitsi Maisachin lähellä. Minä söin lasten wienerschnitzelin ja Helmi söi Halloumsalaatin. Ravintolasta me lähdimme suoraan heidän kotiinsa. Kun saavuimme sinne, pakkasimme vielä meidän loput tavaramme ja kävimme nukkumaan.

perjantai: Heräsimme puoli kahdeksalta. Aamupalaksi me söimme mysliä ja jugurttia, niin  kuin muinakin päivinä. Lähdimme lentokenttää kohti puoli kymmeneltä. Kävimme muutamissa kaupoissa lentokentällä. Lento lähti kahdeltatoista Saksan aikaan ja oli perillä puoli neljältä Suomen aikaan.